Afbeelding
Foto: Corine Zijerveld

Intensievere samenwerking voor regio

Algemeen

Het bestuur van de Stichting Promotie Duin- en Bollenstreek wil een intensievere samenwerking om de regio op de kaart te zetten. Op The Tulip Barn in Hillegom was vorige week de lancering van www.visitduinenbollenstreek.nl door het beschikbaar stellen van een exploitatiebijdrage van de EBDB.

Lars Flinkerbusch, directeur van de Economic Board Duin- en Bollenstreek: “De Stichting zorgt dat de VVV’s en de lokale destinatieorganisaties in de regio nog nauwer samenwerken. Alleen samen kun je bouwen aan een mooi regionaal toeristisch product. Belangrijk instrument: een gezamenlijke site. 

Via www.visitduinenbollenstreek.nlkan alle toeristische informatie van de regio worden gebundeld en ontsloten. Zo zijn alle gemeenten aangehaakt en ontstaat er een mooi totaalaanbod.”

Gezonde en energieke regio
Quirine Kamphuisen: “Samen met de Economic Board profileren we de Duin- en Bollenstreek als gezonde en energieke regio. We gaan als marketingorganisaties in de komende tijd met elkaar aan concrete projecten werken, denk hierbij aan het verbinden van wandel- en fietsroutes op basis van thema’s en de gezamenlijke promotie van regionale activiteiten. Onze promotie richt zich zowel op toerisme als op de beweging van bewoners binnen de streek.”

Destinatiemarketing organisaties
De Stichting Promotie Duin- en Bollenstreek bestaat uit de verschillende destinatiemarketing organisaties van de gemeenten in de regio. Dit zijn Stichting Warmond aan de Kaag, Stichting Hillegom Marketing, Stichting Lisse Marketing en Noordwijk Marketing.

Uit de krant