Afbeelding

HOZO onderzoekt tevredenheid cliënten

Algemeen

Hillegom ♦ Bij HOZO staat een hoge kwaliteit van zorg- en dienstverlening hoog in het vaandel. Om de kwaliteit te kunnen blijven verbeteren, laat HOZO een onderzoek doen naar de ervaringen van haar cliënten.

Hoe ervaren de cliënten de zorg- en dienstverlening nu zelf? Omdat de mening van cliënten onmisbaar is voor het kunnen blijven verbeteren van de kwaliteit, laat HOZO een onderzoek doen door een extern kwaliteitsinstituut. Het onderzoek bestaat uit één-op-één interviews en schriftelijke vragenlijsten, afhankelijk van de situatie van de cliënt.

Bloemswaard, Parkwijk en Maronia

Cliënten met lichamelijke problemen, die in de woonzorgcentra Bloemswaard, Parkwijk en Maronia wonen, worden ieder afzonderlijk geïnterviewd door getrainde medewerkers van het kwaliteitsinstituut. Om de interviews zo zuiver mogelijk te laten verlopen, zijn hierbij geen medewerkers van HOZO of familieleden van de cliënten aanwezig. Voor cliënten met dementiële problematiek, die niet geïnterviewd kunnen worden, zijn speciale vragenlijsten ontwikkeld. Deze worden toegestuurd aan de vertegenwoordigers van de betreffende cliënten en kunnen door hen worden ingevuld. Ook de thuiszorgcliënten ontvangen vragenlijsten.

Uit de krant