Afbeelding

Gemeente Hillegom werkt voortaan op afspraak

Politiek politiek

Hillegom ♦ Om de persoonlijke dienstverlening te verbeteren, klantgerichter en klantvriendelijker te maken, werkt de gemeente Hillegom met ingang van 1 oktober op afspraak.

Wethouder Annechien Snuif: "We hebben heel goed gekeken hoe we onze dienstverlening konden verbeteren en meer klantgericht kunnen gaan werken. Deze stap is onderdeel van een voortdurend proces van verbetering." Met ingang van 1 oktober is het gemeentehuis langer open. De nieuwe openingstijden zijn: maandag tot en met woensdag van 8.30 tot 17.00 uur, donderdag van 8.30 uur tot 20.00 uur en vrijdag van 8.30 uur tot 12.30 uur. Het voordeel van een afspraak maken, is dat er geen wachttijden meer zijn en dat altijd de juiste medewerker aanwezig is. Een afspraak maken is mogelijk via: www.hillegom.nl of bel: 14 0252. Voor klanten die zonder afspraak binnenlopen, wordt gekeken of zij geholpen kunnen worden of dat er een afspraak gemaakt moet worden. Mogelijk is er voor hen enige wachttijd. Paspoorten en rijbewijzen die zijn aangevraagd kunnen zonder afspraak bij de receptie van de informatiebalie worden afgehaald. De openingstijden van het lokaal loket veranderen niet. Iedere werkdag is er een medewerker van de gemeente aanwezig van 8.30 uur tot 12.30 uur. Hiervoor is geen afspraak nodig. Inwoners van Hillegom kunnen hier met al hun vragen op het terrein van Wonen, Zorg, Welzijn en Inkomensondersteuning terecht. De medewerker van Lokaal Loket Hillegom geeft gratis informatie en advies. De mantelzorgconsulent houdt op dinsdag tussen 9.00 uur en 10.00 uur en op vrijdag van 11.30 uur tot 12.30 uur spreekuur in het Dienstencentrum Elsbroek, aan de Abellalaan 1. Bezoeken kan zonder afspraak.

Uit de krant